International Branding
Datos Generales
Nombre de la asignatura | Nivel de formación | Clave de la asignatura |
International Branding | Licenciatura | CU004 |
Prerrequisitos | Area de formación | Departamento |
- | - | Departamento de Mercadotecnia y Negocios Internacionales |
Academia | Modalidad | Tipo de asignatura |
Comercio y Operaciones Internacionales | Semipresencial Mixta | Curso-Taller |
Carga Horaria | |||
Teoría | Práctica | Total | Créditos |
20 | 20 | 40 | 8 |
Trayectoria de la asignatura |
- |
Contenido del programa
Presentación | |
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Objetivos del programa |
Objetivo general |
Know and apply methodologies that require globalized knowledge about International business in order to build international brands charged of
extra value |
Contenido |
Contenido temático |
PART I Opening Perspectives PART II Developing a Brand Strategy PART III Designing and Implementing Brand Marketing Programs PART IV Measuring and
Interpreting Brand Performance PART V Growing and Sustaining
Brand Equity PART VI Closing Perspectives |
Contenido desarrollado |
PART I. Opening Perspectives Chapter 1 Brands and Brand
Management PART II. Developing a Brand Strategy Chapter 2 Customer-Based Brand
Equity and Brand Positioning Chapter 3 Brand Resonance and the
Brand Value Chain PART III. Designing and Implementing Brand Marketing
Programs Chapter 4 Choosing Brand Elements
to Build Brand Equity Chapter 5 Designing Marketing
Programs to Build Brand Equity Chapter 6 Integrating Marketing
Communications to Build Brand Equity Chapter 7 Leveraging Secondary
Brand Associations to Build Brand Equity PART IV. Measuring and Interpreting Brand Performance Chapter 8 Developing a Brand
Equity Measurement and Management System Chapter 9 Measuring Sources of
Brand Equity: Capturing Customer Mind-Set Chapter 10 Measuring Outcomes of
Brand Equity: Capturing Market Performance PART V. Growing and Sustaining Brand Equity Chapter 11 Designing and
Implementing Branding Architecture Strategies Chapter 12 Introducing and Naming
New Products and Brand Extensions Chapter 13 Managing Brands Over
Time Chapter 14 Managing Brands Over
Geographic Boundaries and Market Segments PART VI. Closing Perspectives Chapter 15 Closing Observations |
Actividades prácticas |
Presentation of an International Branding work. Assistance to congresses of Marketing and Marketing of Goods. Attend (NEGOMARKET) from May 6 to 11, 2024. |
Metodología |
The application of the course methodology will be in a participatory environment
with presentations and dissertations by the teacher using diverse audiovisual
media. Supported by research and presentations of students both individually
and by team. Accompanied by group dynamics to address, analyze and design strategies
and solutions to issues related to the subject. |
Evaluación |
Cases and Tasks 20% Exams 30% Final assignment 50% Total
100% El ciclo escolar 2024 "A" inicia el martes 16 de enero de 2024. Fecha de fin de cursos sábado 18 de mayo de 2024 Asistencia del 80% de las clases para tener derecho a calificación en el periodo ordinario. Asistencia al 65% de las clases para tener derecho a calificación en el periodo extraordinario. Periodo de Evaluación a alumnos para el Ciclo 2024-A: Registro y publicación de evaluación continua (Comprende periodo ordinario) del 20 al 23 de mayo. Registro y publicación de evaluación continua (Comprende periodo extraordinario) del 27 al 28 de mayo. |
Bibliografía |
Libro : Branding: Guía práctica para planear su estrategia de marcas Randall, G. (2002) Panorama No. Ed 2 ISBN: . Libro Marca de Liderazgo Ulrich, D., Smallwood, N. (2007) Harvard Business School No. Ed 1 ISBN: . Libro Publicidad y Promoción Integral de Marca O´Guinn, T., Allen, C., Semen (2012) Cegange Learning No. Ed 6 ISBN: . Libro La esencia de la estrategia de marketing Homs, R. (2011) Cengage Learning No. Ed 1 ISBN: . Libro Administración Estratégica de Marca Keller, K. L. (2008) Pearson No. Ed 3 ISBN: . Libro Color Code. Branding & Identity (Graphic Design Elements). Wang Shaoqiang (2016) Promopress No. Ed . ISBN: . |
Otros materiales |
- |
Perfil del profesor |
The professor must have a background in economic-administrative sciences, preferably with a bachelor's or master's degree in International Business, International Commerce, Marketing or equivalent, and a second language domain. |
Lugar y fecha de su aprobación |
Se revisó y actualizó en CUCEA en el Departamento de Mercadotecnia y Negocios Internacionales en el G 306, en el mes de enero de 2024 en Reunión de Academia |
Instancias que aprobaron el programa |
Programa aprobado en Reunión de Colegio Departamental, en el Departamento de Mercadotecnia y Negocios Internacionales en el G 306, en el mes de enero de 2024. |